Spørgsmål og svar
1. Hvad gør jeg, hvis jeg er interesseret i Næralarm?
Hvis du og andre beboere i dit boligområde er interesset i Næralarm, kontakter du os på 70707415. Alt afhængig af hvor mange interesserede husstande I er, rådgiver vi jer enten over telefonen eller kommer ud til jer og fortæller mere om Næralarm konceptet på et uforpligtende infomøde.
2. Skal man som Næralarm-kunde ud at fungere som vagt?
Nej, på ingen måde. Vi understreger altid over for kunderne, at det ikke er deres opgave at ”lege politi”. Når en indbrudsalarm går, begiver netværkets medlemmer sig hen til alarmstedet. Medlemmerne samles udenfor den pågældende bolig, men går ikke ind. Deres opgave er at observere og samtidig ringe til politiet. Tilstedeværelsen af øjenvidner uden for et indbrudssted, gør, at indbrudstyven opgiver sit forehavende. Og flygter. Det viser al erfaring.
3. Hvor mange husstande skal der til for at danne et Næralarm-netværk?
Vi anbefaler, at der er mindst fem husstande i et netværk. Den øvre grænser for et enkelt netværk er 20 husstande.
4. Hvis vi er flere end 20 i et område, der gerne vil tilsluttes et Næralarm-netværk, kan vi så det?
Ja. Hvis I er flere end de 20 husstande, deler vi jer op i flere netværk. Er I for eksempel 32, opretter vi to netværk på hver 16 husstande.
5. Hvad nu, hvis man ønsker at oprette et Næralarm-netværk, og man kun er fire husstande?
Vi mener generelt, at det er tilrådeligt, at et netværk består af mindst fem husstande. Men særlige forhold kan gøre, at færre kan gå an. Kontakt os, og vi ser på sagen.
6. Hvor lang afstand må der være mellem boligerne i netværket?
Det afhænger af forholdene, men regn med, at der må være op til 2-300 meter mellem boligerne. Væggenes tykkelse kan spille ind på rækkeviden; det samme kan eventuelle bygninger og bevoksninger mellem de to alarmanlæg. Er du i tvivl, så ring til os og vore teknikere vil undersøge sagen.
7. Kan jeg få Næralarm i mit fritidshus?
Ja, du kan få installeret Næralarm, når bare I er minimum fem boliger, der tilsluttes samme alarmnetværk.
8. Næralarms anlæg aktiveres ved et indbrud, men kan også aktiveres med ”nødknappen” i tilfælde af en nødsituation i hjemmet. Kan man høre forskel på de to slags alarmtilfælde?
Ja. Er alarmen udløst af et indbrud, udsendes en høj og sammenhængende alarmtone. Er alarmen derimod udløst af din nabos nødknap, udsendes en alarmtone der bipper.
9. Hvorfor betale abonnement?
Næralarm er et fælleskabs alarmkoncept. Vi udvikler og forbedrer hele tiden systemet, for at kunne gøre dette og samtidig opdatere brugernes alarmer, er vi afhængige af indtægterne fra vore abonnementer. Disse går også til at Næralarm kan tilbyde sine brugere telefonservice dagligt fra kl. 9 til 17 samt vor sms-tjeneste, der betyder, at kunder kontaktes døgnet rundt, hvis deres alarm går.
10. Holder Næralarm øje med, hvad der sker med mit Næralarm-net?
Næralarms loggingsystem registrerer alle aktiviteter på hvert enkelt netværk.
11. Skal jeg betale ekstra, hvis jeg skal have besøg af en tekniker?
Udbedring af reklamationer på alarmboksen, ordnes selvfølgelig uden omkostninger for kunden.
Er der tale om selvforskyldte fejl eller anden servicegennemgang, betaler kunden i overensstemmelse med gældende prissætning for teknisk assistance.
Prisliste / teknisk assistance (alle priser er inkl. moms)
Teknikerbesøg (max 1 time) kr. 895,-
Servicebesøg, udsk. af batterier (ikke inkl.), opdatering af boks m.m. kr. 895,-
Ejerskifte, ny kunde oprettes + introduktion til anlæg kr. 695,-
Nedtagning af alarm anlæg, sletning af tlf numre m.m. - 395,-
12. Koster det ekstra i abonnementet at få mere ekstraudstyr?
Nej. Produkter og tilbehør, der købes og kobles til Næralarms anlæg, fører ikke til en forhøjelse af abonnementet.
13. Kan jeg have alarmen slået til mens jeg er hjemme?
Ja. Man kan etablere en såkaldt ”skalsikring”. Den gør, at alarmen aktiveres, hvis nogen forsøger at bryde ind gennem hjemmets døre og vinduer. Alt imens kan man så bevæge sig frit rundt inde i boligen. Hvis man vælger at have bevægelsessensorer inde i hjemmet, kan man slå disse fra i de dele af huset, man bevæger sig rundt i. Vore teknikere kan rådgive dig nærmere om disse muligheder.
14. Kommer der en Næralarm-vagt ud, hvis min alarm bliver aktiveret?
Nej, Næralarm sender ikke vægtere ud. Systemet er baseret på, at det er dine naboer, der kommer, hvis uheldet er ude.
15. Kan jeg modtage sms på min mobil fra mine bedsteforældres Næralarm-installation?
Ja, dine bedsteforældres og andre familemedlemmers Næralarm-installation kan sende sms til fem forskellig mobiltelefonnumre.
16. Yder Næralarm et årligt eftersyn af mit alarmanlæg?
Nej. Næralarm yder løbende service på vore bagvedliggende systemer. Dette koster ikke ekstra, men er en del af dit abonnement.
En kompet opdatering/servicebesøg af dit eksisternede alarmanlæg kan købes for 895,-
17. Kan man koble eksisterende alarmsystemer i huset til et Næralarm-anlæg?
Ja, men vi anbefaler det ikke. Du skal være opmærksom på, at garanti- og serviceringsaftale i dette tilfælde bortfalder. Næralarm kan nemlig ikke stå inde for, at en sammenkobling af to forskellige systemer ikke skaber problemer.
18. Hvad nu, hvis jeg sælger min bolig?
Du råder selv over det Næralarm-anlæg, du har købt. Den nye køber af boligen kan sagtens overtage anlægget og I aftaler selv vilkårene herfor. Den nye køber skal acceptere Næralarms abonnement- og købsbetingelser.
Et ejerskifte teknikerbesøg koster kr. 695,- og inkluderer introduktion til anlægget samt ændring af telefonnumre i alarmboksen.
19. Er det muligt at give Næralarm som gave?
Ja. Det kræver dog, at modtageren bor i et område med Næralarm og accepterer Næralarms abonnement- og købsbetingelser.
20. Kan man have hund og kat, når man har en Næralarm?
Ja. Vi har mange brugere med hunde og katte. Har man husdyr, der bevæger sig rundt i boligen, skal man indstille sine bevægelsessensorer derefter. Sensorerne har bl.a. en indstilling, der gør, at alarmen først udløses, når noget i ”menneskestørrelse” bevæger sig rundt i boligen.
21. Skal jeg have internet for at blive tilknyttet Næralarm?
Nej. Næralarm fungerer ved hjælp af radiobølger, og det er ikke nødvendigt at have internet.
Fandt du ikke svar på dit spørgsmål? Vi sidder klar ved telefonen - kontakt os på 70707415.
Åbningstider teknisk support / 70707415 - Tryk 1
Mandag-torsdag 8:00 til 15:00 og fredag 8:00 til 11:30
Åbningstider kundeservice / 70707415 - Tryk 2
Mandag-fredag 9:00 til 17:00